onsdag 27 september 2017

Utbildning i vinter/vår!

Jag har universitetsexamen och har funderat på distanskurser på högskolan för att komplettera mina kunskaper i områden där jag jobbar. Men jag har kommit fram till att jag vill ha lite mer hands-on-kunskaper än vad som ges där.

Därför har jag löst ett årsabonnemang på https://www.lynda.com/ för runt 3000:- (på företaget såklart). Där kan jag läsa mer hands-on inom både business och IT. Läser där bl a avancerad Excel, finanskurser, ekonomistyrning, ledarskap mm.

Det jag saknar på Lynda är rent Sverigespecifika kunskaper, t ex Offentlig upphandling med anbudsskrivning där jag skulle behöva ett lyft.

Utbildning för privata intressen orkar jag inte med nu men borde nog gå någon kvällskurs, men när jag slutat jobba och flyttar till torp kan jag tänka mig gardening, motorsåg, snickeri, svamp, matlagning mm (tema självhushållning) som kurser.

Hur ser ni på vidareutbildning?

1 kommentar:

  1. Avancerad Excel är verkligen något jag skulle vara intresserad av att läsa. Det verkar absolut som att det är ett program som aldrig kommer gå ut tiden. Inte ens nu när google sheets finns så slutar folk använda det :D

    Jag skulle gärna vilja läsa mer programmeringskurser och är inte mättad inom området ännu (trots 3 års universitetsutbildning)

    SvaraRadera