lördag 21 oktober 2023

Genomförd IPO för Rusta AB

Som jag skrev häromdagen tecknade jag mig för årets första IPO (Rusta). Nu är det över och dags för redovisning.

Jag tecknade alltså 150 st aktier på vardera 4 st konton med prisintervallet 43-50 kr.

Tilldelning blev det på morgonen 2023-10-19 på alla 4 st kontona (ISK + KF på vardera Nordnet och Avanza) med 100 st aktier till priset 45 kr.

Strax efter kl 09:00 var alla aktier sålda oavsett vad kursen är vilket är helt enligt strategin. Vinsten efter courtage blev ynkliga 296 kr vilket känns löjligt när börsvärdet på mina huvudkonton för långa innehav gått ner många hundra gånger detta bara senaste veckan. 

Troligen kommer jag att flytta ut pengarna från Avanza och sätta dessa i arbete i optioner innan årsskiftet. Kapital som alltså bara står oanvänt mellan IPOerna. På Nordnet använder jag dock kreditlinan för att finansiera mina IPOer och kommer att fortsätta även nästa år.

Se gärna min specialflik för IPOer som uppdaterats med senaste affären.

PS Skriver på månadens inlägg om Optionslösen som egentligen är mycket intressantare. Kommer senare idag eller imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar